نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > اخبار مرکز > اخبار آموزشی > خروج جهاددانشگاهی از آموزشهای علمی کاربردی تصمیم کمیته ساماندهی آموزش عالی کشور است/جهاددانشگاهی خود را نسبت به دانشجویان فعلی خویش متعهد می داند
۹۵۴۰ بازدید

رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد گفت: خروج جهاد دانشگاهی از آموزش های عالی علمی کاربردی براساس طرح آمایش آموزش عالی انجام شده و تصمیم کمیته ساماندهی آموزش عالی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد ، مهندس احمد افروغی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی اداری و استخدامی کشور و با توجه به طرح آمایش آموزش عالی در برنامه ششم و هفتم توسعه، مراکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در سراسر کشور پذیرش دانشجو نخواهند داشت و جهاد دانشگاهی در نظر دارد به منظور بهسازی نظام آموزش عالی خود و تطابق موثرتر آن با نیازهای واقعی کشور از نیمسال های آتی با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به پذیرش دانشجو در رشته های مورد نیاز (مطابق با اسناد بالادستی کشور) ذیل دانشگاه های علم و فرهنگ و علم و هنر خود اقدام نماید.

وی با اشاره به وضعیت دانشجویان فعلی مرکز گفت: جهاد دانشگاهی خود را نسبت به دانشجویان فعلی خویش متعهد دانسته و خدمات آموزشی به این دست دانشجویان، همچنان تداوم خواهد داشت.

رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد در ادامه تاکید کرد: بهسازی و بازآفرینی نظام آموزشی از اهداف جهاد دانشگاهی در زیرنظام جدید آموزش عالی خود خواهد بود.

  1. فائزه جعفری گفت:

    باسلام
    من از دانشجویان رشته مترجمی زبان هستم که کاردانی ام رو در جهاد گرفتم و میخواستم کارشناسی رو از مهر آغاز کنم.متاسفانه با این تصمیم وزارت علوم من و همه همکلاسی‌هایم سردرگم شده و تکلیف خودمون رو نمیدونیم.خواهشمندیم حداقل برای ما که نصفه شده تحصیلاتمون یه تصمیم درست گرفته بشه .ما رو وسط راه لطفا رها نکنید.متشکرم

  2. ملیحه اسپان منش گفت:

    با سلام
    واقعا متاسف هستم که دانشگاه. های با کیفیت آموزشی ضعیف ماندگار و جهاد دانشگاهی با این اسم و رسم باید کناره گیری کند .

    جای کمی تعامل دارد

  3. عسل محمدیان گفت:

    الان کجا ثبت نام کنیم زودتر اطلاع رسانی می‌کردین حداقل

  4. صالح حیدری ششجوانی گفت:

    کارخوبی کرد من به خاطر همین اموزش ضعیف علمی کاربردی مخصوصا نداشتن کارگاه فنی دقیقا بیچاره شدم وانتظارم کارشناسی بود وهیچ حرفه برقی به ما یاد نداد ومجبور به کار شرکتی خصوصی شدم واپراتوری کار کردم الان یکساله مریضم

  5. رونیا حسینی گفت:

    بزرگترین اشتباه تاریخه از نظر من
    من دانشجوی کارشناسی جهادم
    جهاد دانشگاهی از فرهنگ و هنر خیلی بهتره
    از لحاظ آموزش از لحاظ کارگاه و همچنین استاد های نمونه

  6. سیده مرضیه ظریفیان گفت:

    سلام من هم کاردانی و کارشناسی را در جهاد دانشگاهی گذراندم و بسیار راضی هستم، و ناراحت از این تصمیم مسوولین که چرا دانشگاهی به این خوبی حداقل برای رشته هایی ک نیاز به کارگاه ندارد و حتی برای کارگاه هم اگر بودجه تامین بشود فضای جهاد دانشگاهی کفاف امکانات کارگاه را می دهد.
    من از مسوولین بعنوان دانشجویی که ۴ سال مداوم در جهاد درس خوندم و الان دومین رشته خود را دارم می‌خوانم و در بازار کار به عین مشاهده کردم چقدر تفاوت چشمگیری میان دانشجویان علمی کاربردی و سایر هست. حال اینکه به چه دلیل این تصمیم نا به جا و نادرست را گرفته اند الله اعلم، به هر حال حق دانشجویان و مردم هست که بدانند. و وزرات علوم بایستی دلایل منطقی و قوی در این خصوص بیاورد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا