نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > معرفی رشته‌های مرکز و سرفصل مصوب > معرفی دوره کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات- فناوری اطلاعات
۱۲۱۶ بازدید

دوره کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات دوره‌ای است که ضمن ایجاد آمادگی و زمینه‌سازی لازم علمی، حاوی آموزش بهره‌گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات به گونه‌ای موثر و کاربردی در حوزه‌های مختلف طراحی و برنامه‌سازی تحت‌وب، تجارت الکترونیکی، امنیت اطلاعات و … می‌باشد. این دوره دانش‌آموختگانی را تربیت می‌کند که با کسب مجموعه‌ای از علوم نظری و مهارت‌های عملی فناوری اطلاعات، بتوانند مسئولیت‌های موجود در خصوص طراحی، عملیاتی‌سازی، پشتیبانی و بهره‌برداری مناسب از سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری و نیز جمع‌آوری، ذخیری‌سازی، سازمان دهی، بازیابی، انتقال و پردازش اطلاعات را در حوزه‌های مختلف کاری با تصدی مشاغل و مسئولیت‌های مرتبط ایفا نمایند.

طول و ساختار دوره

دوره مهندسی فناوری مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه‌ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت‌ها و مهارت‌های مشترک و فنی به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری» و «آموزش در محیط کار» تقسیم می‌شود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۵ تا ۷۰ واحد و مجموع ساعات آن ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت می‌باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجرا است.

آینده شغلی

کارشناس فناوری اطلاعات و  طراح و برنامه‌ساز سیستم‌های اطلاعاتی از جمله مشاغل پیش‌روی دانش‌آموختگان این رشته می‌باشد.

سرفصل دروس

عنوان و تعداد واحد رشته

بالا