نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > معرفی رشته‌های مرکز و سرفصل مصوب > معرفی دوره کاردانی عمران-نگهداری و مرمت ساختمان
۱۰۲۴ بازدید

دوره کاردانی فنی نگهداری و مرمت ساختمان برپایه شناخت ویژگی ها و خصوصیات عناصر و اجزاء مهم ساختمانی و محدودیت های فنی آنها و آشنایی با شرایط محیطی و اقلیمی صورت می گیرد که در نهایت موجب افزایش عمر مفید ساختمان و بهره‌وری بیشتر و بهتر از آن خواهد بود. گستره این آموزش در برگیرنده تمامی زمینه‌ها اعم از معماری سازه و تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و تکنیک‌های مختلف برداشت و استفاده بهینه از نرم افزارهای مرتبط و قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.

طول و دوره ساختار و دروس تخصصی

این دوره متشکل از دروس نظری و مهارتی است که مجموع واحدهای آن ۷۳ واحد می باشد و در طول ۲سال اجرا می شود. دانشجویان این رشته دروسی از قبیل کارگاه ساختمان، آشنایی با آسیب شناسی عمومی سوانح و استحکام بخشی، قوانین و مقررات تملک آپارتمان، نگهداری برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، مقررات ملی ساختمان و بهینه‌سازی انرژی و مقررات زیرساخت های شهری، کارگاه تاسیسات مکانیکی، کارگاه تاسیسات الکتریکی، بررسی و شناسایی ساختمانی و سازه‌ای محوطه‌سازی و فضای سبز را می گذرانند.

آینده شغلی

بعضی از فرصت‌های شغلی دانش‌آموختگان این رشته شامل کاردان فنی نگهداری و مرمت ساختمان در بخش خصوصی و دولتی، سرپرست دفتر فنی کوچک محلی در زمینه مرمت و نگهداری، دستیاری نقشه برداری، مسوول به روزرسانی نقشه های ساختمان و تاسیسات و… می باشد.

سرفصل دروس

 

 

بالا