نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > اخبار مرکز > اخبار آموزشی > کسب مجوز فعالیت در حوزه گردشگری توسط مرکز نوآوری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد
۳۳۶ بازدید

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد از کسب مجوز فعالیت در حوزه گردشگری توسط مرکز نوآوری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد، مهندس احمد افروغی در مراسم داوری نهایی رویداد شتاب(استارتاپی)سوغات و صنایع دستی با اشاره به برگزاری دومین رویداد شتاب در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسط این مرکز در فاصله زمانی کمتر از ۴ماه، بر تاثیر آن در خلق و به بلوغ رساندن ایده‌ها تاکید کرد و گفت: انتخاب این موضوع توسط مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد بی دلیل نبوده است.

وی ابرازداشت: اولین علت این است که مرکز نوآوری مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد موفق به کسب مجوز در حوزه گردشگری شده است و باید پذیرفت که سوغات و صنایع دستی جزء جدائی ناپذیر گردشگری محسوب می شود. همچنین باید گفت که “خرید” یکی از جذاب‌ترین امور گردشگران است به صورتی که حجم بالای گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند باعث شده که کسب و کارهای زیادی تمرکز خودشان را بر روی سوغات و صنایع دستی قرار بدهند.

افروغی افزود: به نظر می‌رسد که کسب و کارهای کوچک و متوسطی که در موضوع سوغات و صنایع دستی در حال فعالیت هستند در رقابت با سایر رقبا بویژه رقبای چینی نمی‌توانند فرصت‌های بازار را به دست بیاورند و برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند کمکی برای جبران این عقب ماندگی باشد؛ یک علت دیگر این است که به طور کلی کار تخصصی بر روی سوغات و صنایع دستی در کشور ما به ندرت انجام شده و با توجه به اینکه می تواند صنعتی سودآور برای فعالان حوزه صنایع دستی و سوغات باشد نیاز به توجه ای ویژه، نوآوری و خلاقیت در زمینه طراحی، بسته بندی، برندینگ و بازاریابی دارد.

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با بیان اینکه دلیل دیگر انتخاب این موضوع تمرکز ویژه سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی برروی موضوع گردشگری است، ابراز داشت: در حوزه پژوهش سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در سال ۸۹ پژوهشکده گردشگری را در ذیل خود تاسیس نمود و با سه گروه پژوهشی “اقتصاد گردشگری”، “جامعه شناسی گردشگری” و “مدیریت و برنامه ریزی گردشگری” فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر نیز بسیاری از تولیدات علمی تخصصی و پژوهش‌های گردشگری در سطح استان و حتی کشور توسط پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی انجام می‌پذیرد به صورتی که بسیاری از اسناد بالادستی استان در حوزه گردشگری توسط اعضاء هیات علمی این پژوهشکده تالیف شده است.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان در حوزه خدمات تخصصی گردشگری به عنوان کسب و کار نیز ورود پیدا کرده است، گفت: سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی موفق به کسب مجوز برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت تخصصی گردشگری شده است و حتی برای صدور مجوز مدیران فنی آژانس‌های مسافرتی، تور علمی گردشگری برگزار می‌نماید. در زمینه آموزش گردشگری نیز مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد از سال ۱۳۹۱ تاکنون در زمینه آموزش عالی گردشگری در حال فعالیت هست و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل در حوزه گردشگری داشته است و در حال حاضر نیز بالغ بر ۲۰۰ دانشجو  در مقاطع کاردانی و کارشناسی گردشگری در این مرکز در حال تحصیل هستند.

افروغی تصریح کرد: امیدوارم حداقل نقش کوچکی در افزایش سطح خلاقیت، نوآوری و در نهایت شکوفائی صنعت سوغات و صنایع دستی ایفا کرده باشیم.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا