نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > اخبار مرکز > اخبار آموزشی > مدیرگروه صنعت مرکز: اشتغال مهمترین هدف ماست
۳۶۸ بازدید

برگزاری بوت‌کمپ برنامه‌نویسی توسط علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد؛

مدیرگروه صنعت مرکز: اشتغال مهمترین هدف ماست

مدیرگروه صنعت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد از برگزاری دوره آموزشی بوت‌کمپ‌ برنامه‌نویسی توسط مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با هدف معرفی برنامه‌نویسان به شرکت‌های مرتبط و فعال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد، ساناز شهرآیینی با بیان اینکه این دوره آموزشی و کارآموزی برنامه‌نویسی در یک بازه ۲ تا ۴ ماهه به صورت فشرده برگزار می‌شود، اظهارداشت: Front End، Back End، Full Stack، طراحی سایت، طراحی سایت پیشرفته، پایتون، توسعه موبایل، فلاتر، C#، net عنوان دوره‌های بوت‌کمپ‌ برنامه‌نویسی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد است.

وی با بیان اینکه در این دوره به بوت کمپرها تفکر برنامه‌نویسی و مهارت‌های حل مساله آموزش داده می‌شود، گفت: ارتقاء شایستگی بوت‌کمپر تا سطح مورد نیاز برای اشتغال، رسیدن بوت کمپر به نمودار شایستگی مورد نیاز و رسیدن به جایگاه مناسب در زمینه اشتغال به عنوان برنامه‌نویس، استخدام، آزادکاری یا راه انداختن استارتاپ از مهمترین اهداف این مرکز در برگزاری این دوره آموزشی می‌باشد.

مدیرگروه صنعت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با بیان اینکه بوت‌کمپ برنامه‌نویسی با کلاس برنامه‌نویسی متفاوت است، افزود: برخلاف کلاس‌های دانشگاه در بوت‌کمپ برنامه نویسی روی مهارت‌های عملی تمرکز می‌شود و هدف نهایی نیز استخدام و اشتغال فرد است. آماده‌سازی افراد با هدف استخدام و پیوستن به بازارکار برنامه‌نویسی و  آموزش فرد با توجه به نیاز بازار کار طی یک دوره فشرده از جمله ویژگی‌های این دوره در مرکز جهاددانشگاهی مشهد است.

شهرآیینی با اشاره به اینکه این دوره‌های جدی و پر از چالش لازمه ورود و فعالیت مداوم در سطح بازار ایران و جهان است، گفت: دوره‌های فشرده برنامه‌نویسی فرد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. اینکه فرد چه پیش زمینه یا مدرک دانشگاهی دارد مهم نیست زیرا این دوره‌ها برای کسانی که می‌خواهند تغییر حرفه بدهند و یا قصد دارند با دانش و مهارت بالا وارد بازار کار شوند، بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: نیاز بازار کار به افرادی که با زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی دارند روز به روز در حال افزایش است به طوریکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که تا ۵ سال آینده، حوزه توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی با رشد ۲۰ درصدی روبرو خواهد شد. البته این موضوع کاملا بدیهی است زیرا امروزه دیگر کمتر کسب و کاری را مشاهده می کنیم که به کامپیوتر و برنامه‌های کامپیوتری وابسته نباشد و همین امر موجب شده است تا افرادی که از چنین مهارت‌هایی برخوردار هستند نسبت به سایرین از فرصت‌های شغلی به مراتب بهتری برخوردار باشند.

شهرآیینی ابزارداشت: تنوع شاخه‌های برنامه‌نویسی بسیار است و فرد برای شروع باید مسیر درستی را انتخاب کند که این انتخاب به عوامل زیادی بستگی دارد. در ابتدا فرد باید نوع و سبک علاقه‌مندی‌هایش را  مشخص کند و کمی بیشتر با جامعه برنامه‌نویس‌ها و اهداف آنها آشنا شود. اینکه تمایل دارید برنامه نویس وب سایت باشید یا اینکه بازی‌ساز، برای چند شرکت مختلف به صورت فریلنس کار کنید یا اینکه در یک کمپانی بزرگ مشغول به کار شوید و حتی برای برند خودتان وب سایت و اپلیکیشن طراحی کنید و خیلی از شغل‌های مختلف دیگر، همه  اینها می‌توانند در  انتخاب مسیر و یا زبان برنامه نویسی موثر باشند.

وی  تصریح کرد: برای پیدا کردن این مسیر صحیح در حوزه برنامه نویسی یک راهنمایی درست، آموزش و یادگیری نیاز هست. سرمایه گذاری در یادگیری برنامه نویسی یکی از عاقلانه‌ترین سرمایه گذاری‌هاست. در بوت کمپ های برنامه نویسی جهاد دانشگاهی مشهد شما با بهره‌مندی از علم اساتید مجرب می‌توانید حوزه کاری متناسب را انتخاب کنید و از نقطه‌ شروع وارد این دنیای حرفه‌ای شوید. استاد با توجه به علاقه و سبک مورد نظرشما، نقشه‌ی اولویت‌ و مسیرهای برنامه نویسی رو ترسیم می‌کند و این شروعی برای رسیدن شما به یک شغل و درآمد عالی محسوب می شود.

شهرآیینی با تاکید بر اینکه این دوره‌ها می‌توانند نیاز افراد برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس با مهارت را تامین کنند، گفت: با در نظر گرفتن چنین شرایطی، دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی را می‌توان نقطه شروع مناسبی برای علاقه‌مندان ورود به این حوزه محسوب کرد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا