نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > اخبار مرکز > اخبار آموزشی > قرار گرفتن مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد در بین ۱۰مرکز برتر کشور
۲۷۹ بازدید

نتایج سطح‌‌بندی مراکز آموزش علمی کاربردی کشور اعلام شد

قرار گرفتن مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد در بین ۱۰مرکز برتر کشور

مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد در بین ۱۰مرکز برتر علمی کاربردی کشور در سال ۹۹ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محسن محمدزاده از اعلام نتایج سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برای سومین سال متوالی و با مشارکت مراکز آموزش علمی¬ کاربردی، واحدهای ستادی و استانی این دانشگاه، مراکز آموزشی ارزیابی و سطح بندی شدند.

وی گفت: در فرآیند مذکور مراکز بر اساس مدلی مشتمل بر ۸ عامل، ۵۸ ملاک و ۱۸۳ نشانگر ارزیابی و با احتساب امتیازات کسب شده، تعیین سطح شدند که بر اساس این نتایج ۲۲۵ مرکز در سطح دو، ۲۳۵ مرکز در سطح سه و ۱۸ مرکز در سطح چهار قرار گرفتند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه سطوح تعیین شده مبین وضعیت جاری هر یک از مراکز آموزش علمی کاربردی است، افزود: در ارزیابی‌های بعدی نتایج بر حسب سطح عملکرد و میزان تحقق توصیه‌های اصلاحی تغییر خواهد کرد.

محمدزاده با بیان اینکه مراکز آموزش علمی کاربردی متناسب با نتایج کسب شده در دو قسمت سطح بندی شده‌اند، اظهارداشت: ابتدا براساس نتایج حاصل از ارزیابی سال جاری در سطوح چهارگانه و زیر سطح‌های مربوط به آن تعیین وضعیت شده و سپس باتوجه به سیر تحولی عملکرد سال جاری در قیاس با ارزیابی گذشته بسته به میزان تغییر نمره در یکی از حالت‌های “پیشرفت”، “مانا” و “پسرفت” قرار گرفته‌اند.

وی میزان و نوع بهره‌مندی مراکز از تدابیر نظارتی در قالب بسته‌های تشویقی، حمایتی، هدایتی و هشداری را تابع قواعد و نتایج بررسی‌های فوق دانست و گفت: علاوه بر بسته‌های فوق، عملکرد ۱۰ مرکز برتر علمی کاربردی کشور و همچنین مراکز برتر هر استان به ترتیب توسط دکتر محمدحسین امید رئیس و معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تقدیر قرار گرفت.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: به منظور تبیین شفاف مولفه‌های موثر در کیفیت آموزش‌های علمی کاربردی، هدایت و ترغیب مراکز آموزشی برای پرداختن به امور دارای اولویت، متناسب با نتایج و سطح هر مرکز، تمهیدات و ضرورت های اصلاحی به تفکیک نشانگرها تبیین و در بخش گزارش‌های سامانه سطح ‌بندی به نشانی crs.uast.ac.ir با دسترسی اختصاصی قابل دسترسی می‌باشد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا