نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > معرفی رشته‌های مرکز و سرفصل مصوب > معرفی دوره کاردانی نرم افزار-برنامه‌سازی کامپیوتری
۱۱۸۰ بازدید

هدف از این دوره تربیت برنامه‌نویسانی است که در زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی جهت راه‌اندازی و استفاده سیستم‌های سخت افزاری جدید یا موجود فعالیت نمایند. فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند بصورت انفرادی یا بعنوان عضوی از تیم‌های پیاده‌سازی و برنامه‌نویسی سیستم‌های نرم‌افزاری برای محیط‌های مختلف عملیاتی، اداری، سازمانی و خدماتی باشند.

طول و ساختار دوره

دوره کاردانی فنی مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه‌ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت‌ها و مهارت‌های مشترک و فنی به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری» و «آموزش در محیط کار» تقسیم می‌شود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۸ تا ۷۲ واحد و مجموع ساعات آن ۱۷۵۰ تا ۲۱۰۰ ساعت می‌باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجرا است.

آینده شغلی

فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در هریک از زمینه‌های برنامه‌نویس سیستم‌های کاربردی، برنامه‌نویس سیستم‌های کاربردی تحت شبکه، برنامه‌‌نویس سیستم‌های کاربردی تحت وب، برنامه‌نویس نرم افزارهای سیستمی و برنامه‌نویس سیستم‌های خاص نظیر همروند، همراه و توزیع شده مشغول به کار شوند.

سرفصل دروس

عنوان و تعداد واحد رشته

بالا