گرافیک ترجمه اندیشه مشتری است؛ به عبارتی در این رشته پیامی به تصویر کشیده میشود که مدنظر سفارش دهنده است.
طول و ساختار دوره و دروس تخصصی
این دوره مجموعهای از دو روش نظری و مهارتی است که با توجه به قابلیتها و مهارتهای حرفهای در دو بخش “آموزش در مرکز مجری” و “آموزش در محیط کار” تقسیم میشود. دانشجو می تواند در طول دو سال و با گذراندن ۷۰واحد درسی از جمله کارگاههای طراحی نشانه تصویری، پوستر تصویری، نشانه نوشتاری، پوستر نوشتاری، کارگاه پوستر فتوگرافیک، کارگاه طراحی کاتالوگ و بروشور، عکاسی مفهومی، کارگاه نرم افزار متحرک و طراحی پیشرفته این دوره را به اتمام برساند.
آینده شغلی
بخشی از بازار کار دانشآموختگان این رشته شامل طراح و مجری آثار گرافیکی، کارشناس هنری، آتلیه(پوسترسازی)، کارشناس امور تبلیغات و طراح پوسترهای تبلیغاتی میباشد.