نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > معرفی رشته‌های مرکز و سرفصل مصوب > معرفی دوره کاردانی مربیگری پایه آمادگی جسمانی
۱۸۶۳ بازدید

رشته کاردانی حرفه‌ای مربیگری پایه آمادگی جسمانی با هدف پرورش ورزشکاران کارآمد در کشور جهت آشنایی با اصول و مفاهیم علمی آمادگی جسمانی، شناخت شیوه‌های نوین و علمی ورزش آمادگی جسمانی، یکسان سازی شیوه های تدریس در دوره های آموزشی این رشته ورزشی و بهره گیری از مدرن ترین سیستم های آموزشی و کمک آموزشی طراحی شده است.

برنامه آموزشی کاردانی حرفه‌ای مربیگری پایه آمادگی جسمانی به دوره آموزشی اطلاق می‌گردد که در آن دانشجویان با گذراندن مباحث نظری و عملی در حوزه تخصصی در زمینه ورزش آمادگی جسمانی و کسب مهارت‌های لازم به شرایط احراز شغل دستیاری مربیگری دست پیدا می‌کنند.

طول و ساختار دوره

دوره کاردانی حرفه‌ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه‌ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های مشترک و حرفه‌ای به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری » و «آموزش در محیط کار» تقسیم می‌شود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۸ تا ۷۲ واحد و مجموع ساعات آن ۱۷۵۰ تا ۲۱۰۰ ساعت می‌باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجراست.

آینده شغلی

دستیار مربی در مدارس، باشگاه‌ها، اماکن ورزشی، هیات‌های ورزشی و …، کاردان حرفه‌ای رشته ورزشی آمادگی جسمانی، مربی درجه سه(۳) ورزش آمادگی جسمانی پس از احراز شرایط و استانداردهای ملی و بین المللی فدراسیون مرتبط از جمله مشاغل پیش‌روی دانش‌آموختگان این رشته می‌باشد.

 

سرفصل دروس

بالا