نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > اخبار مرکز > اخبار آموزشی > نحوه برگزاری کلاس‌ها در ترم آتی تابع تصمیم دانشگاه جامع و ستاد کرونا است
۸۳۴ بازدید

رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد گفت: نحوه برگزاری کلاس‌های مرکز در نیمسال آتی تابع تصمیم دانشگاه جامع علمی کاربردی و ستاد ملی و استانی کرونا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد، مهندس احمد افروغی با بیان مطلب فوق اظهارداشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز آموزشی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است بنابراین در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های مرکز در نیمسال آتی تابع تصمیم دانشگاه جامع علمی کاربردی و ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان این مرکز در ترم جدید گفت: پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی بدون کنکور است و بر اساس سوابق تحصیلی و سهمیه‌ها توسط سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه این مرکز مجموعا در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در ۲۶ رشته دانشجو می پذیرد، افزود: داوطلبان می توانند با ثبت نام در این مرکز در هریک از رشته‌های امور فرهنگی، دوخت و تکنولوژی لباس، روابط عمومی، مترجمی زبان انگلیسی، گرافیک، عمران، گرایش‌های مختلف کامپیوتر و فناوری اطلاعات، متالورژی، نقشه کشی صنعتی، حقوق ثبتی، گردشگری، مربیگیری پایه آمادگی جسمانی، مربیگری پایه فوتسال و مدیریت اماکن ورزشی ادامه تحصیل بدهند.

افروغی با اشاره به اینکه داوطلبان می توانند جهت پیش ثبت‌نام رشته‌های مورد نظر‌شان با شماره تلفن‌های ۳۱۹۹۷۲۷۰ و ۳۱۹۹۷۲۷۵ تماس بگیرند، در خصوص نحوه اسکان داوطلبان شهرستانی تصریح کرد: داوطلبان شهرستانی نیز می توانند بعد از ثبت نام از خوابگاه‌های بخش خصوصی تحت نظارت این دانشگاه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به دغدغه دانشجویان مراکز علمی کاربردی در خصوص اعتبار مدرک دانشگاهی خود تاکید کرد: مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان را دانشگاه جامع علمی کاربردی که مستقیما زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور در حال فعالیت است، صادر می‌کند، بنابراین در داخل کشور دارای اعتبار است و مانند مدارک سایر دانشگاه‌های دولتی و آزاد جهت ادامه تحصیل و استخدام قابل استفاده می باشد.

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با شاره به اینکه مدرک مراکز علمی کاربردی کاملا معتبر است، بیان داشت: با توجه به اعتبار ویژه دانشگاه‌های علمی کاربردی در کشورهای پیشرفته، مدرک دانشگاه جامع در سایر کشورها نیز از اعتبار خوبی برخوردار است و فارغ التحصیلان زیادی از مرکز ما در خارج از کشور در حال کار یا تحصیل می باشند.

وی در ادامه درباره مبلغ شهریه و نحوه تخصیص وام دانشجویی به دانشجویان ابرازداشت: مقدار شهریه هر رشته با توجه به نوع واحد(عملی یا نظری) و گرایش آن متفاوت است اما به طور متوسط هزینه هر نیمسال بر اساس رشته و مقطع تحصیلی بین ۹۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان متغیر است.

افروغی با بیان اینکه دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد این امکان را دارند که حدود ۷۰ درصد شهریه خود را به صورت دریافت وام دانشجویی پرداخت نمایند، ادامه داد: دانشجویان می توانند از وام اختصاص یافته توسط صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم که در حال حاضر مبلغ آن ۷۵۰ هزار تومان در هر نیمسال تحصیلی است استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در تلاشیم جهت کمک به دانشجویانی که برای پرداخت ۳۰درصد باقیمانده شهریه خود نیز بضاعت مالی ندارند، شرایطی فراهم آوریم تا وام با نرخ سود قرض الحسنه از بانک ملت دریافت کنند و بدین صورت ۱۰۰ درصد شهریه خود را در قالب دریافت وام به دانشگاه پردخت نمایند.

افروغی از تخفیف شهریه در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد بر اساس آیین نامه مصوب شورای معاونان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد و گفت: بر اساس این آیین نامه دانشجویان به سه دسته دانشجویان برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تقسیم شده‌اند که دانشجویان موفق در امور آموزشی تا ۵۰ درصد شهریه ثابت و دانشجویان فعال یا موفق به کسب رتبه در مسابقات و جشنواره های مختلف پژوهشی و فرهنگی بر اساس سطح مسابقات تا ۱۰۰ درصد تخفیف در شهریه ثابت کسب خواهند کرد. ضمنا یک نفر از هر تشکل دانشجویی در هر ترم مشمول دریافت تا ۵۰ درصد تخفیف در شهریه ثابت خواهد شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا