نسخه آزمایشی
۱۰۹۶ بازدید

دوره کارشناسی مهندسی فناوری شبکه‌های کامپیوتری، دوره‌ای است که ضمن ایجاد توانایی علمی، دربرگیرنده آموزش استفاده بهینه از ابزارهای مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری به گونه‌ای موثر و کاربردی در حوزه‌های مختلف طراحی، پیاده‌سازی، پشتیبانی و نگهداری و امنیت می‌باشد. طی این دوره دانش آموختگانی وارد بازار کسب و کار خواهند شد که با داشتن تلفیقی از علوم نظری و مهارت‌های عملی شبکه‌های کامپیوتری بتوانند مسئولیت موجود در خصوص طراحی، عملیاتی سازی، پشتیبانی و بهره‌برداری مناسب از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیز سرویس‌های شبکه‌های کامپیوتری را در حوزه‌های مختلف کاری با تصدی مشاغل و مسئولیت‌های مرتبط ایفا کرده و از این طریق بتواند در گسترش و استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات درحل معضلات و کمک به توسعه کشور گامی هرچند کوچک بردارد.

طول و ساختار دوره

دوره مهندسی فناوری مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه‌ای از دورس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت‌ها و مهارت‌های مشترک و فنی به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری» و «آموزش در محیط کار» تقسیم می‌شود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۵ تا ۷۰ واحد و مجموع ساعات آن ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت می‌باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجرا است.

آینده شغلی

کارشناس شبکه‌های کامپیوتری، طراح و معمار شبکه‌های کامپیوتری و کارشناس پیاده سازی شبکه‌های کامپیوتری نمایی از بازار کار دانش‌آموختگان این رشته می‌باشد.

سرفصل دروس

عنوان و تعداد واحد رشته

بالا