نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > اخبار مرکز > اخبار آموزشی > حمایت تیم اشتغال جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی از دانشجویان صاحب ایده
۳۲۰ بازدید

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد خبرداد:

حمایت تیم اشتغال جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی از دانشجویان صاحب ایده

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد گفت: تیم اشتغال جهاددانشگاهی خراسان رضوی از ایده‌های دانشجویان در رشته تحصیلی خود به شرط قابلیت ارایه آن ایده به بازار کار حتی به صورت بالقوه، حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد، مهندس احمد افروغی با بیان مطلب فوق اظهارداشت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با فراهم نمودن زیرساخت‌هایی مانند راه اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت و همچنین دریافت مجوز ایجاد مرکز رشد فناوری‌های نوین از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسیر ورود دانشجویان به بازار کار مخصوصا در حوزه خوداشتغالی را تسهیل نموده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از دانشجویان این مرکز قبل از اتمام دوره تحصیلیشان موفق به راه اندازی کسب و کارهای خود می شوند، تصریح کرد: در دو سال گذشته حدود هشت شرکت از دل مرکز نوآوری جهاددانشگاهی مشهد بیرون آمده است؛ البته ممکن است تعدادی از آنها در بازار کار شکست خورده باشند، اما توانسته‌ایم تجربه بسیار گران‌بهایی را برای دانشجویان رقم بزنیم.

افروغی بر ماموریت محور بودن مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: برای مراکز علمی کاربردی خوشه‌های شغلی تعیین شده است که بر این اساس هر مرکز تنها می‌توانند در خوشه‌ تعیین شده خود دانشجو بپذیرد. این خوشه‌های شغلی براساس زمینه‌های فعالیتی آن مرکز و سازمان مادر تعیین می‌شود و  این امر باعث شده که مراکز علمی کاربردی براساس رزومه و پشتوانه‌ کاری خود دانشجو پذیرش نمایند.

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با بیان اینکه این مرکز با در نظر گرفتن پشتوانه فعالیت‌ جهاددانشگاهی خراسان رضوی به عنوان سازمان مادر در حوزه‌های پژوهشی، تحقیقاتی و آموزش کوتاه مدت، دانشجو می‌پذیرد، تصریح کرد: تمرکز ویژه ما بر روی دروس کاربینی و کارورزی است تا با حساسیت بالایی اجرا شود زیرا این دروس به دانشجویان کمک می کند تا راحت‌تر وارد بازار کار شوند.

  1. مطهره چراغچی باشی آستانه گفت:

    سلام من برای بازیافت پارچه مربوط به رشته ی خودم طرح ایده دارم
    ولی هنوز تحقیقم و کارهام درست نشده
    آیا در این زمینه شما می توتید کمک کنید
    من دانشجوی دانشگاه خودتون هستم
    رشته ی طراحی تکنولوژی و دوخت

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا