نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد > اخبار مرکز > اخبار آموزشی > توجه به ساختارها و فعالیت‌های دانشجویی مهمترین شاخصه‌ مرکز است
۲۲۷ بازدید

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد:

توجه به ساختارها و فعالیت‌های دانشجویی مهمترین شاخصه‌ مرکز است

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد یکی از مهمترین شاخصه‌های مرکز را توجه ویژه به ساختارها و فعالیت‌های دانشجویی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد، مهندس احمد افروغی در نشست هم اندیشی با دبیران منتخب کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی و انجمن‌های علمی مرکز که روز گذشته با حضور مسولان فرهنگی مرکز در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهارداشت: مرکز ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد و همواره یکی از مراکز برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: این موضوع که اگر دانشجویی از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان به تهران معرفی می‌شود و یا در جلسات واحد استان حضور دارد معمولا از این مرکز می‌باشد نشان دهنده نگاه ویژه‌ دانشگاه جامع به فعالیت‌های دانشجویی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد است.

افروغی ابرازداشت: البته سایر مراکز نیز دانشجویانی را به صورت گزینشی معرفی می‌کنند اما به دلیل اینکه دانشجویان ما از طریق فرآیند انتخابات و توسط دانشجویان مرکز انتخاب می‌شوند زمانی که در کنار این دانشجویان گزینشی قرار می‌گیرند با اقبال بیشتری از سوی مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مواجه می‌شوند.

رییس علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با تاکید بر اینکه البته ما نیز با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم و رسیدن به آن نیازمند تلاش بیشتر است، گفت: فعالیت‌ها باید تنوع داشته باشد تا جامعیت بیشتری پیدا کرده و تاثیرگذاریش افزایش یابد؛ راه حل این موضوع نیز تبعیت از برنامه‌های استراتژیک مرکز است.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: در جشنواره ها حضور موثر داشته باشید. انجمن‌ها و گروه‌ها سعی کنند با یکدیگر کار مشترک انجام دهند تا کار گروهی را یاد بگیرند. برخی از فعالیت‌های فرهنگی به علت جنس کار باید توسط همکاران حوزه فرهنگی مدیریت شود در اینگونه برنامه‌ها نیز باید ساختارهای دانشجویی در کنار همکاران ما قرار گیرند.

افروغی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشجو مطالبه‌گری است، گفت: مطالبه‌گر باشید؛ اگر یکی از مدیران مرکز در موضوعی که به نظر شما برای انجمن و یا کانون مفید است به شما جواب منفی داد به راحتی دست از پیگیری موضوع نکشید. اگر در تاریخ شاهد این هستیم که دانشگاه‌ها تاثیرگذار و جریان‌ساز هستند و جامعه را به تکاپو وا می‌دارند به دلیل وجود ساختارهای دانشجویی فعال در دانشگاه‌ها است نه دانشجویانی که دانشگاه را صرفا به عنوان یک فضای آموزشی در نظر گرفته اند.

در ادامه سعید شریعتی مزینانی مدیر پژوهش مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد نیز در سخنانی به جایگاه انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی دینی اشاره نمود و آنها را فرصتی جهت ورود دانشجویان به نوعی دیگر از حوزه آموزش عنوان کرد و به دانشجویان فعال در این حوزه ها توصیه کرد که همواره نگاهی انتقادی و پرسشگر، متقاعد نشدن آسان و دقت علمی بالا داشته باشند.

در  پایان این نشست دبیران منتخب کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی و انجمن‌های علمی مرکز دیدگاه ها و نظرات خود را ارایه نمودند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا